Przyjaciele i zespół Współpracowni, działając przez swoją dedykowaną do realizacji misji społecznej spółkę Agencję Rozwoju Metropolii Białostockiej Sp. z o.o., zarządzającą centrum coworkingowym S42 w Białymstoku, odpalają…
Letnią Szkołę Marketingu Internetowego
skierowaną do młodzieży w wieku 13-17 lat.
Letnia Szkoła Marketingu Internetowego, jest to wakacyjny, 4-tygodniowy kurs mediów społecznościowych, w formie warsztatów
Program edukacyjny prowadzony będzie przez zespół Współpracowni przy wsparciu praktyków i mentorów tego rynku.
Mentorzy i organizatorzy
Mentor
Paweł Makowiecki
WspółpracowniaMenadżer ds. Wiedzy, Budowniczy Społeczności. Specjalizuje się w tematyce innowacji. Pomysłodawca i założyciel think-and-do-tanku Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu. Inicjator otwarcia Współpracowni oraz powstania raportu Kreatywni w Białymstoku. Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu Grupy TROP. Uwielbia długie podróże po krajach rozwijających się.
Mentor
Marcin Nawrocki
Marcin Nawrocki BrainstormerBrainstormer, ekspert design thinking, moderator procesów kreatywnych. Certyfikowany trener biznesu (5QEF). Prowadzi treningi myślenia kreatywnego oraz procesy kreatywne, w ramach których pomaga tworzyć nowe, niestandardowe rozwiązania – wychodząc od zrozumienia potrzeb klienta, użytkownika. Wierzy w efektywność dobrze moderowanych burz mózgów.
Mentor
Julita i Paweł Sędziak
Social PlaceDoświadczeni małżonkowie i rodzice z młodzieńczą duszą. Od lat z sukcesami łowią w sieci marketingu internetowego klientów dla swoich klientów. Tworzą kampanie performance, CPC oraz strategie komunikacji marek. Brzmi jak Rocket Science? Pokażemy, wytłumaczymy, nauczymy. Z nami marketing internetowy będzie jak układanie klocków lego z dokładną instrukcją.
Mentor
Andrzej Pańkowski
CopywritingZ wykształcenia polonista, z praktyki – multibranżysta z talentem do copywritingu . Wydawał pierwszy w Polsce Bezpłatny Magazyn Miejski “Highway” w Poznaniu. W Warszawie stworzył kampanię wprowadzającą na polski rynek magazyn “Businessweek”. W rodzinnym Białymstoku przez lata prowadził Butik Kreatywny QLL (wtedy jeszcze “kreatywny” było nieznanym szerzej pojęciem). Pracował dla prestiżowych klientów. Aktualnie tworzy dział marketingu i komercjalizacji dla jednej z dużych firm deweloperskich. Doświadczony Mąż oraz ojciec nastolatków.
Mentor
Piotr Matuszek
WspółpracowniaRysuje od kiedy pamięta. Miłośnik wzornictwa przemysłowego i dobrego rzemiosła. Praktykujący architekt, wspólnik i wiceprezes we Współpracownia Sp. z o.o. Projektuje nie tylko budynki, wnętrza publiczne, brandingi, ale także procedury biznesowe w firmach z grupy Współpracowni. Wdraża rozwiązania marketingowe oparte o wykorzystanie narzędzi Sztucznej Inteligencji (AI). Współprowadzi projekt S42.pl oferujący coworking i biura serwisowane w Białymstoku.
Organizator
Amelia Bakun
WspółpracowniaStudentka Architektury Politechniki Białostockiej, wychowawca kolonijny. Opieka nad dziećmi oraz troska o ich dobro to jej pasja. Interesuje się śpiewem oraz aktorstwem. Realizuje swoje marzenia grając w musicalach i licznych sztukach m. in. w Operze i Filharmonii Podlaskiej.
Pracujemy od poniedziałku do piątku.
Startujemy 31 lipca 2023 o godzinie 10:00, a kończymy 25 sierpnia 2023 do godziny 14:00.
Spotykamy się w salce konferencyjnej i biurach coworkingowych S42.pl przy ulicy Sienkiewicza 42 w Białymstoku
Po co to całe zamieszanie?
Już na początku swojego działania Współpracownia podjęła zobowiązanie rozwijania przedsiębiorczości w regionie północno-wschodniej Polski. I zajmujemy się tym już poprzez dekadę w ramach naszej społecznej odpowiedzialności biznes (z ang. Corporate Social Responsibility).
Zorganizowaliśmy serię spotkań OpenCoffee w Białymstoku, podczas których inwestorzy, właściciele tradycyjnych firm i ludzie z pomysłami na biznes wymieniali się inspiracjami oraz udzielali sobie nawzajem informacji zwrotnych.
W 2014 wydaliśmy “raport wspolka.pl” opowiadających o naszych doświadczeniach z prowadzenia spółki z o.o. w kilka osób w partnerski i partycypacyjny sposób.
W latach 2015 i 2016 koordynowaliśmy obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Białymstoku.
Od 2017 do 2019 prowadziliśmy regularne wydarzenia pod nazwą Noc Zajawki, jakich celem było promowanie ciekawych inicjatyw oraz zachęcanie lokalnej społeczności do podejmowania przedsiębiorczych wyzwań.
Od 2020 w samym środku pandemii, zainwestowaliśmy nasze zasoby w S42.pl czyli uruchomienie prywatnego centrum coworkingowego o powierzchni ponad 300m2 w stolicy województwa podlaskiego.
Obecnie, w 2023 po kilkunastu latach działania, sami mamy dzieci, które dorastają i się rozwijają. W powiązaniu z rozwojem przedsiębiorczości w regionie, to właśnie problemy, jakie stają przed dorastającą młodzieżą wychodzą na czoło zainteresowań Współpracowni.
Jednym z problemów, jakie zauważamy są sposoby korzystania z mediów społecznościowych i internetu praktycznie w całości jako konsument, a nie cyfrowy twórca, rozumiejący mechanizmy działające na zapleczu.
Bazując na wartościach Współpracowni, zwłaszcza mówiących o tym, że cenimy bardziej:
- partycypacje ponad obserwację
- robienie ponad mówienie
- poznawanie ponad ekspertyzy
oraz czerpiąc z naszych własnych doświadczeń z harcerstwa (gdzie pracując w małych grupach, młodzież skupia się na uczeniu przez działanie, angażując się w atrakcyjne, społecznie pożyteczne zadania, pobudzając swój wewnętrzny rozwój) postanowiliśmy że….
To właśnie w edukację 13-17 latków w zakresie zrozumienia zasad komercjalizacji twórczości w mediach społecznościowych decydujemy się aktualnie zainwestować.
Zrobimy to poprzez zorganizowanie powyższego programu edukacyjnego, podczas którego młodzież będzie pracowała w małych 3-4 osobowych grupach i uczyła się przez realne działanie.
Każdy poniedziałek rozpoczynać się będzie wykładem/konwersatorium prowadzonym przez zaproszonego przez nas eksperta. Następnie zespoły będą przechodziły do pracy domowej i elementów projektu na dany tydzień. Wysyłając efekty swojej pracy na koniec tygodnia do sprawdzenia i udzielenia informacji zwrotnych.
Pracując w małych grupach, przez cały sierpień wszyscy uczestnicy programu będa mogli korzystać z miejsc w coworkingu i dostępnych salek konferencyjnych w S42.pl wśród innych, pracujących zawodowo osób.
Na koniec miesiąca, każdy z zespołów:
- założy bloga, na wybrany przez siebie temat lub jeden z zaproponowanych przez organizatorów
- przygotuje i opublikuje 10 tekstów na blogu
- na podstawie promocji tych tekstów, w mediach społecznościowych zbierze 100 osób na grupie mailowej
- przygotuje i wdroży rozwiązania, pozwalające generować na blogu dochód w wysokości 1000 zł miesięcznie